Köp och användarvillkor

Försäljningsvillkor för elektronisk handel

Försäljningen sker via internet i form av ett distansavtal mellan beställaren och internetbutiken Filipex Bildelar -Tuning

- Försäljningen och leveransen sker endast inom EU och Norge. 
- Om falska, ofullständiga eller felaktiga uppgifter lämnas så kan säljaren säga upp avtalet om försäljning.
- Köparen har rätt att göra ändringar i sin beställning fram till dess då varorna skickas iväg.
- Inlämnad beställning via butikens webbsida innebär ingåendet av ett köpesavtal mellan Köparen och Säljaren.

- Vi ger 1 års garanti på alla nya och renoverade produkter. Inköpskvitto (försäljningskvitto) eller faktura fungerar som garantibevis.

- Det ges ingen garanti för begagnade varor.

- Begagnade delar får returneras endast under förutsättning att de passar inte eller har fel som köparen inte blev informerad om av säljaren (14 dagar).

- Om vi ska inte få tillbaka dom gamla: Turboaggregat, Styrväxel, Bakaxel och alla renoverade delar inom 10 dagar från leverans datum, vi depiteras en depositions avgift 1500 kr.

- Kom ihåg att kontrollera före montering att du har fått rätt delar. Jämför artikelnummer på den gamla och nya delen!

- Vid byte av kompressor måste Secador bytas ut och systemet rensas! Annars kommer garantin inte att gälla!

- Om varan skadas vid leveransen så svarar leverantörer för alla kostnader.

- Beställaren ska vara minst 18 år.

- En inlämnad beställning är liktydigt med att acceptera villkoren.

Köpa Bildelar

Nedan finner du en allmän beskrivning av tillvägagångssättet för att lägga en order i webbshopen. Har du några ytterligare frågor är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst via kontaktformulär eller på telefon.

Leta upp önskad produkt, du kan göra det på olika sätt:

- genom att välja års modell och märke

- genom att välja typ av del i Populära Kategorier

- genom att skriva Parts nummer ( OEM eller OE nummer)

Följ alltid efter instruktionerna.

När du funnit en intressant produkt, klicka på knappen ”LÄS MER” för att få mer detaljerad information om produkten.

Önskar du beställa den aktuella produkten fyller du i antal och klickar på ”LÄGG I VARUKORG”. Din produkt hamnar nu i din Varukorg. Du kan fortsätta handla eller beställa produkter genom att upprepa steg 1-4. Du har också möjlighet att göra eventuella ändringar i din beställning.

För att kunna lägga en beställning så måste du registrera ett konto. Detta gör du när du valt de varor du önskar beställa. När du har registrerat ditt konto så kan du sedan bl.a. se din order historik, ändra lösenord, få möjlighet till rabatter, m.m.

Du kan alltid gå tillbaka och göra ändringar i din beställning

Du måste godkänna köpvillkoren och Sekretess & Cookies innan Du klicka på knappen BESTÄLLA.

 

Leveransen

Vi levererar varor mellan 2-5 arbetsdagar. Produkter som finns på lager, levereras senast dagen efter beställning. Om leveranstid ska vara längre, meddelar vi kunden om detta.

Leverantörer skickas alltid avisering via sms, e-post eller vanlig post var precis finns paket (Service Point, Ombud eller Utlämningsställe).

Ni kan alltid kolla status på leveransen, efter inloggning på vår hemsida.

Viktigt! Eventuella skador på förpackningen anmäls genast till Service Point, Ombud eller Utlämningsställe, så snart som möjligt, senast sju dagar efter utlöst försändelsen! Om du upptäcker skadan först efter att du öppnat paketet reklamerar du omedelbart varan till Service Point, Ombud eller Utlämningsställe samt till vår Kundservice. Försändelsens ytter/inner emballage måste kunna uppvisas för Service Point, Ombud eller Utlämningsställe för att styrka en transportskada.

För ej utlösta paket som kommer i retur debiteras frakt fram och åter, samt expeditionsavgift om 500 kr

Betalningsmetoder

Kortbetalning - Svea WebPay

Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea WebPays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning. Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard, Maestro. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället. Alla transaktioner skickas via SSL 128 bit (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Fakturaavgift tillkommer 20 kr.

SveaWebPay Faktura:

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av filipex-bildelar.se överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

SveaWebPay Delbetala:

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %. 

Delbetalning                                              Ränta             Uppläggningsavgift                Aviavgift
3 månader                                                   0,00 %                 95 kr                                29 kr
6 månader                                                   0,00 %                195 kr                               29 kr
12 månader                                                 0,00 %                295 kr                               29 kr

24 månader                                                 9,95%                 295 kr                               29 kr

Köp nu,betala om 3 månader                      0,00 %                29 kr                                 29 kr

 

 Allmänna villkor hittar du här.

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

Byten / retur / ångerrätt

Kunder kan returnera eller avboka sin beställning. För att kunna göra detta måste du göra det senast inom 14 arbetsdagar efter det att du mottagit leveransen. Namnteckningen på leverantörens leveranskvitto gäller som bevis för leveransdatum. 
För att Företaget ska godkänna de returnerade föremålen måste kunden följa den här proceduren:

- Logga in på ditt konto, gå till beställningsnummer som du vill returnera, välj och tryck på knappen "GÖR EN RETUR". Ladda ner returformulär fyll i den och skriv ut formulär. Sätt in i paket med returnerade varor, välj antal och tryck "GÖR EN RETUR" igen.

Skicka tillbaka produkten i dess kompletta, oskadade originalförpackning.

Viktigt:
För att returen ska godkännas är det avgörande att:

  • Delen är i perfekt skick (oanvänd och utan tecken på att ha varit monterad)
  • Den returneras till oss i sin originalförpackning (hel, oskadad)

 

Ångerrätt gäller inte elektroniska delar.

För byten och returer betalar köpare. Vi tar inte emot paket som har skickats mot postförskott eller efterkrav. 

När den returnerade delen har mottagits, får kunden pengarna tillbaka via den ursprungliga betalningsmetoden (senast inom 14 dagar).

Ångerrätten är ej tillämplig för företag.

OBS! Kunderna som beställas karossdelar med lackering, kan inte lämnas dom tillbaka!

Reklamation

Vi lämnar 1 års garanti på alla nya och renoverade produkter.

För att framföra klagomål så krävs det att den levererade varan innehar en defekt eller är fabriksskadad. Ett klagomål ska vara korrekt beskrivet och skall sändas till vårt kontor med bifogat köpbevis (faktura). Vi kommer att behandla klagomål inom 30 dagar från leveransdatum. Efter mottagandet av den skadade varan, så kommer vi att testa den. Efter kontroll så kommer vi veta om varan skadats genom tillverkning, regenerering eller vid montering till bilen.

Alla information kommer att skickas via mail eller på telefon.

Retur av redan monterade delar sker endast mot uppvisandet av monteringsbekräftelse som omfattar dessa delar (kvitto, faktura) utställt av t.ex. bilverkstad.

Om Filipex Bildelar Tuning skickar dålig delar så kompenseras returen av delar.

Viktigt! Vid byte av kompressor måste Secador bytas ut och systemet rensas! Annars kommer garantin inte att gälla!

 

 

 
Kontakt

Vi svarar på alla frågor:

Ring till oss

0725518700

Må-Fr. : 8:00-18:00

Lördag : 10:00-14:00


Skicka e-mail

info@filipex-bildelar.se

Vi finns även på:

Facebook

BETALNINGSMETODER



LEVERANSMETODER




Alla tillverkare namn, symboler, logotyper används bara för identifiering
.


© Copyright 2015 Filipex Bildelar-Tuning filipex.se
All rights reserved. For personal, noncommercial use only
t: 0.07